بمناست هفته صرفه جويي در مصرف آب


نشست مشترك مديران صنعت آب استان يزد با اصحاب رسانه


همزمان با (يكم تا هفتم تير ماه)هفته صرفه جويي در مصرف آب مديران شركتهاي آب منطقه اي، شركتهاي آب و فاضلاب شهري و روستائي استان يزد در نشست مشتركي با اصحاب رسانه به تشريح عملكردشان پرداختند.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد در اين نشست علي اسلامي مدير عامل اين شركت مشكل كم آبي در استان يزد را حاد اعلام كرد و صرفه جويي بيشتر مشتركان يزدي را خواستار شد.


اين مقام مسئول خاطر نشان كرد:چنانچه مشتركان در زمينه مصرف آب صرفه جويي نكنند با مشكل مواجه خواهند شد.


وي اضافه كرد:در روز گذشته 2900 ليتر در ثانيه خروجي آب از مخازن ذخيره داشته ايم كه اين رقم بسيار بالاست و مي طلبد تا مشتركان همكاري لازم در زمينه صرفه جويي را بنمايند.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد گفت:شهروندان از عمق فاجعه كم آبي خبر ندارند.

علي اسلامي در اين نشست به وضعيت كمبود آب در استان اشاره كرد و گفت: اگر مردم در زمينه اين مايه حياتي صرفه جويي نكنند قطعا طي دو تا سه سال آينده با بحران روبرو خواهند بود.

علي اسلامي با بيان اينكه اكثر شهرهاي استان با مشكل كمبود آب مواجه هستند افزود: 50درصد آب مصرفي شهروندان از طريق آب انتقالي تامين مي شود و اگر فقط متكي به منابع آب داخل استان باشيم غير از چند شهر مابقي با مشكل كم آبي روبرو هستند كه شهر يزد در اين زمينه از همه شهرها وضعيت حادتري دارد.

وي ادامه داد: بايد از آب درست استفاده كنيم و قدر اين مايه حياتي را بدانيم.

اسلامي اظهار داشت: هر چه سطح آبهاي زيرزميني پايين تر برود آب از نظر درجه كيفيت و كميت هم كاهش مي يابد.

اسلامي افزود: بعد از اجراي طرح هدفمند سازي و از ابتداي سال جاري تا نيمه خردادماه در زمينه مصرف آب هشت درصد صرفه جويي داشتيم اما طي چند روز گذشته به دليل گرمي هوا به ميزان سه درصد افزايش داشته ايم كه اين مصرف نگران كننده است

وي ميزان پرت آب استان را 5/19درصد بيان كرد و افزود: استان يزد از نظر پرت آب وكمترين ميزان هدررفت مقام دوم كشور را داراست كه اين ميزان پرت با اصلاح شبكه هاي آب تا 15درصد قابل كاهش است.


گفتني است در ادامه ي اين نشست جلسه پرسش و پاسخ نيز برگزار شد و خبرنگاران سوالات مربوطه را از مديران پرسيدند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا